sobota 15. února 2014

Feniklové keksy

Minulý víkend som skúšala upiecť niečo ako diétne sucháre, bez pridania vajíčka a masla, skrátka, čo najjednoduchšie. Do cesta som dala podrvený fenikel, ktorý je nenahraditeľný pri tráviacich problémoch. Druhý raz som okrem feniklu pridala aj pomleté ľanové semienka, ktoré takisto pomáhajú pri ťažkostiach s trávením a upravujú činnosť čriev. Výsledok bol viac než uspokojivý.

Potrebujeme:
  • hrnček hladkej špaldovej múky
  • 3 lyžičky feniklových semienok
  • 1 lyžičku olivového oleja
  • 1 lyžičku himalájskej soli
Feniklové semienka si podrvíme v mažiari alebo v nejakom kuchynskom stroji. Zmiešame s múkou a soľou. Do zmesi postupne vlievame vlažnú vodu a rukami vypracujeme kompaktné, nie príliš lepivé cesto. Cesto vyvaľkáme na tenký plát. Ja som použila strojček na cestoviny, ktorý mi poslúžil úplne vynikajúco. S valčekom to určite pôjde tiež, ale bude treba asi posypávať múkou. Plát nožom rozkrájame na malé obdĺžničky a ukladáme ich na plech vyložený papierom na pečenie (nie sú potrebné veľké rozostupy). Pečieme pri teplote 180°C cca 10 - 15 minút, kým nezačnú zľahka hnednúť.

Približné priemerné výživové hodnoty na 100g:

bielkoviny
sacharidy
tuky
kJ
kcal
11
74
0
1548,12
370

Žádné komentáře :

Okomentovat